Înființarea și dezvoltarea juridică a micilor întreprinderi private din Republica Moldova a devenit posibilăîncă din anii '90 la faza inițială de trecere la relațiile de piață. În ciuda absenței unui cadru de reglementarepentru dezvoltarea afacerilor în această perioadă, s-a observat creșterea rapidă a numărului de întreprinderimici. Deși proprietarii întreprinderilor mici nou înființate, privatizate și reorganizate nu posedau cunoștințe înafaceri, iar angajații administrației publice nu aveau o înțelegere clară a rolului IMM-urilor, cu toate acestea,în perioada 1992-1994 au fost stabilite principiile politicii de dezvoltare a antreprenoriatului. În ultimii ani,politica statului care vizează susținerea întreprinderilor mici și mijlocii s-a dezvoltat considerabil în RepublicaMoldova, însă mediul de afaceri nu este încă suficient de favorabil.
Lucrarea prezintă analiza multilaterală a politicii de susținere a IMM-urilor în Republica Moldovași evaluarea impactului acesteia asupra afacerilor din diferite perspective – guvern, ratinguri internaționaleși antreprenori. Rezultatele cercetării au arătat că majoritatea întreprinzătorilor, de-a lungul anilor, auindicat asupra deteriorării condițiilor mediului de afaceri, deși opiniile anumitor grupuri de antreprenoridiferă semnificativ. Aceasta înseamnă că politica economică a guvernului nu ia suficient în considerareopinia antreprenorilor privind schimbările generale ale climatului de afaceri, precum și problemelespecifice cu care se confruntă diferite grupuri de întreprinzători. Metodologia de cercetare se bazeazăpe: o analiză a datelor statistice; cadrul juridic și documentele de politici; principalele rating-uri internaționale, precum și rezultatele chestionării diferitor grupuri de întreprinzători din R. Moldova – femei, tineri, persoane cu dizabilități, care au fost implementate cu participarea autorilor în perioada 2016-2017.