Din analiza experienței internaționale am observat că structura instituţională privind menţinerea stabilităţii financiare a fost modificată în ultimul deceniu, în mai multe ţări din lume. Elementul esențial al acestei schimbări este că, supravegherea financiară a fost consolidată într-o agenţie separată, ceea ce face să existe o diferenţiere instituţională clară între supravegherea prudenţială şi menţinerea stabilităţii financiare. Băncile centrale sunt concentrate în principal pe aspectele riscului sistemic privind pieţele şi sistemele financiare, iar autorităţile de supraveghere controlează (supraveghează) aspectele legaleale operaţiunilor şi riscurilor instituţiilor individuale.
Articolul integral poate fi descărcat aici:
Activitatea antreprenorială în baza patentei, în R. Moldova, se reglementează, în primul rând, de Legea cu privire la patenta de întreprinzător nr.93 din 15.07.1998 (publicată în Monitorul Oficial, nr. 72-73 din 06.08.1998, art. nr. 485), cu toate modificările şi completările ulterioare [1].
Articolul integrat poate fi descărcat aici:
Astăzi, păturile social-vulnerabile ale populației țării noastre, inclusiv cele, cum ar fi pensionarii, veteranii, persoanele cu handicap, familiile cu mulţi copii, sunt limitate de venituri băneşti mici și se află într-o situație financiară extrem de dificilă. Deschiderea de magazine sociale în întreaga țară, împreună cu alte măsuri de susţinere socială – ar putea deveni una dintre cele mai eficiente măsuri de sprijin financiar al categoriilor de populaţie cu venituri mici și un punct important în elaborarea programului social naţional pentru populația cu venituri mici din Moldova.
Articolul integral poate fi descărcat aici:
Guvernanţa corporativă este sistemul prin care afacerile sunt conduse și controlul afacerilor este pus în aplicare (Cadbury Report, 1992). Organizaţia pentru Cooperare si Dezvoltare Economică (OCDE) defineşte guvernanţa corporativă ca fiind distribuţia drepturilor şi responsabilităţilor între diferite categorii de persoane implicate în companie precum consiliul de administraţie, directorii, acţionarii şi alte categorii, şi stabileşte regulile şi procedeele de luare a deciziilor privind activitatea unei companii. Prin intermediul acestei structuri sunt stabilite obiectivele companiei și mijloacele prevăzute pentru atingerea acestor obiective, cît și pentru monitorizarea performanței (OCDE, 1999).
Documentul integral poate fi descărcat aici:
Cartea este dedicată analizei întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) și a mecanismelor de susținere a acestora în Republica Moldova în scopul de a îmbunătăți politica de stat de dezvoltare a afacerilor. Lucrarea se bazează pe cercetarea problemelor teoretice ale IMM-urilor: sunt sistematizate principalele caracteristici ale acestui grup de întreprinderi, este dezvoltată și concretizată ideea existenței antreprenorilor ”constrânși” în Republica Moldova, prezentat ”portretul” model al micului antreprenor moldav. În carte sunt expuse detaliat modelele de management a IMM-urilor în unele țări europene, generalizate principalele direcții în politica de susținere a IMM-urilor la nivelul UE; identificate particularitățile formării și dezvoltării antreprenoriatului mic în țările cu economia emergentă.
Monografia poate fi descărcată aici: